Valilikten Tek Yön Bar açıklaması
İstanbul Valiliği, Beyoğlu ilçesi Cihangir Mahallesi'nde faaliyet gösteren Tek Yön Bar'ın kapatıldığını duyurdu. Valiliğin sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, işletmenin yapılan denetimlerde tespit edilen "mevzuata aykırı uygulama ve işlemleri" nedeniyle Beyoğlu Kaymakamlığı tarafından kapatıldığı bildirildi.
Karar, son günlerde sosyal medyada gündem olan bir kruvaziyer organizasyonuna ilişkin paylaşımların ardından geldi. Bazı haberlerde, işletmenin İstanbul Boğazı'nda düzenlenecek bir etkinlikle ilişkilendirilmesi kamuoyunda tartışma yaratmıştı.
İşletmeden açıklama geldi
Tek Yön Bar ise kapatma kararından önce yaptığı açıklamada, 8 Temmuz 2026 tarihinde herhangi bir gemi organizasyonu ya da özel parti planlamadıklarını belirtti. İşletme, sosyal medyada dolaşıma giren görselin çalışanlarından birinin hazırladığı hatalı bir paylaşım olduğunu savundu.
Açıklamada, yaklaşık 18 yıldır yürürlükteki mevzuata uygun şekilde faaliyet gösterdikleri belirtilirken, kamuoyunda yer alan gerçeğe aykırı haber ve paylaşımlarla ilgili hukuki haklarını kullanacakları ifade edildi.
Valiliğin gerekçesi
İstanbul Valiliği'nin açıklamasında kapatma kararının gerekçesi olarak yalnızca "mevzuata aykırı uygulama ve işlemler" ifadesi yer aldı. Açıklamada, söz konusu aykırılıkların içeriğine ilişkin ayrıntılı bilgi paylaşılmadı.
Kararın ardından işletmenin faaliyetleri durdurulurken, konuyla ilgili idari sürecin nasıl ilerleyeceğine ilişkin resmi makamlar tarafından yeni bir açıklama yapılmadı.
Tek Yön Bar, İstanbul'da uzun yıllardır faaliyet gösteren bir eğlence mekânı olarak biliniyor. Kapatma kararı, son günlerde kruvaziyer etkinliğiyle ilgili sosyal medya paylaşımları ve kamuoyundaki tartışmaların ardından geldi. Valilik ise kararın gerekçesini resmî açıklamasında "mevzuata aykırı uygulama ve işlemler" olarak duyurdu.
Yorum Yazın