Hakikatler kitlelerin eline geçmeden önce efsaneler çoktan dünyayı dolaşır. (Mark Twain)
Aslında bu sadece Kürtlerle ilgili olan bir şey değil geçmişte de farklı milletler propaganda aracı olarak kullanıldı. Mesela; Arap isyanı çıkmadan önce Araplardan kurulan terör örgütü üyeleri bulunup idam edildi ve bunu Arap katliamı olarak lanse ettiler. Böyle bir ortamda Arap isyanı çıktı, bunu da ilerleyen yıllarda bize büyük Arap isyanı olarak, Araplara da büyük başarı olarak yansıttılar ve iki büyük Müslüman halk birbirine düşman oldu. Aynı düşünce yoluyla bunu Ermeniler üzerinden de yapmaya çalıştılar, Ermeniler o yıllarda köylerimize dalıp bebeklerimizi öldürdüler, aynı zamanda paşalarımızı öldürüp birçok diplomatımıza suikast düzenlediler. Talat Paşa 1915’te Ermenileri sürgün ederken aynı Ermeni çeteleri yolda sürgün edilen Ermenileri öldürdüler. Bu sürgüne Ermeniler soykırım olarak inandı fakat dünyaya diğer güçler inandıramadı. Sovyetlerde Özbek Türklerini Ahıska Türklerine karşı kışkırtıp kendi yapacakları Türk soykırımını Türklere yaptırdılar. Ama bilmedikleri bir şey var Türk kardeşliği hiçbir zaman bitmeyecek.
Benim bildiğim kadarıyla 1960’lı-70’li yıllardan bu yana da Kürtler propaganda aracı olarak kullanılıyor. Kimi zaman Kürt ırkçılığı demek milliyetçilik demekle, kimi zaman Kürt demek PKK demektir diyerek iki milleti birbirine düşman ediyorlar ve Türk milleti olgusunu bölmeye çalışıyorlar. Ama başaramıyorlar, neden çünkü; Buradaki Kürtler Atatürk ve Türk bayrağıyla yoğurulmuş kişilerden oluşuyorlar. Benim çocukluğumda Suriye’ye bir askeri operasyon yaptık ve hemen Kürtler öldürülüyor dediler. Aynı akıl 2025’te yine Suriye de HTŞ’nin yaptığı operasyonlarda da Kürtler öldürülüyor dedi ve hemen ardından burada ki Kürtler bizim bayrağımızı yaktılar. O halde bende sorarım 2011’den buyana sizin aklınız neredeydi? Evet orada Kürtler öldürüldü fakat o operasyonlarda öldürülmedi.
Yapılan en ufak bir şeyde artık Kürtler öldürülüyor diyerek kışkırtıyorlar. Birde Filistin için o kadar yardım yaptınız da Rojova için niye yapmadınız diyorlardı. Oradaki operasyonlar bittikten sonra yardım gönderen sadece Türkiye oldu. Mardinli bir arkadaşımla konuştuğumda bana SDG Arap kızlarını Kamışlıdan (Rojova) alıp şu an ismini hatırlayamadığım farklı bir yere götürdüler demişti. Propaganda öyle pis, görülmez ve sinsi bir şey ki hemen bazılarının gözünde Terör örgütünü bile kadınların koruyucu meleği yapar. Amed Spor süper lige yükseltildiğinde de kutlamalara engel olanlar o sporcular Kürt oldukları için engel oluyor değillerdi. O takım teröristlere destek verdiği için engel oldular ama bu Kürtlerin gözünde Kürt oldukları için böyle yapılıyor diye lanse ettiler, onların gözünde artık bir şeyin için Kürt olması ırkçılık yapmaları için yetiyor diye bir algıya dönüştü. Onlar Amed Spor oyuncularının tamamen Kürtlerden oluştuğunu düşünürler ama içinde Afrikalılarda var yani tam anlamıyla Kürtleri temsil eden bir takım değil bunu da bilmezler. Farkında mısınız anlattığım her olayda kötü olarak gösterilen hep Türkler.
Yorum Yazın