Cevdet CANTİMOR
Cevdet CANTİMOR

Dünya Kupası nasıl gidiyor?

Yayınlanma: 23 Haziran 2026
Dünya Kupası nasıl gidiyor?
FIFA 2026 Dünya Kupası'nda son durumu biraz  değerlendirelim ve turnuva nasıl ilerliyor biraz bunu yansıtalım. Turnuva malum bizler için biraz buruk başladı. İlk maçımızda Avustralya'ya 2-0 mağlup olunca tabiki morallerimiz dibe indi ve sonrasında toparlanamadık. İkinci maç ile beraber turnuvaya veda ettik. Bunu Dünya'da futbolu takip eden kim varsa sorsanız ilk hayal kırıklığınız hangi takım diye herkes "Türkiye" derdi buna inanıyorum. O yüzden ilk iki maçlar sonunda benim de hayal kırıklığım "Türkiye" oldu. Tabi bunun dışında başka hayal kırıklıklarım da var henüz erken olmasına rağmen, oyun olarak çok daha iyi bir organizasyon ve dominasyon beklediğim birçok takım, beklentimin altında seyrediyor şuana kadar. Örneğin; Belçika, Uruguay, Portekiz oyun olarak beklentimin altında kaldılar. 

Uruguay oyun anlamında daha istekli olabilir, ilk iki maç özelinde, izlediğim maçlarda yeteri düzeyde kazanma arzularını göremedim. Suudi Arabistan ve Yeşil Burun maçlarında hep geri düşen onlar oldular ve iki maçtada berabere kalarak iki puan aldılar. Diğer takım Belçika gol atma sorunu yaşıyor, beni en çok şaşırtan takımlardan biri. Bunda elinde bulundurduğu jenerasyonu güncelleyememenin de sonucu olarak görebiliriz. Mısır ve İran ile berabere kalarak iki maçta, iki puan topladılar. Diğer takım ise Portekiz, C.Ronaldo'ya dayalı oyun onlara kaybettiriyor. Ronaldo, yaşlandığını kabul etmiyor ve takımı hep bir kişi eksik oynatıyor. Futbol Ronaldo'yu bıraktı ama Ronaldo futbolu bırakmak istemiyor. Kupa'nın en güçlü kadrosuna sahip üç, beş takımdan biri Portekiz ama Ronaldo hegemonyası, takıma zarar veriyor. 

Gelelim turnuvada oyun olarak en iyilere; Arjantin ve Hollanda şuana kadar izlediğim en sistemli, en iyi iki takım. Hem istekli olmaları hem de kaliteleri gerçekten ön plana çıkıyor. Kağıt üzerindeki kalitelerini sahaya yansıttıklarını görüyoruz. Messi'ye ayrı parantez açmak gerekiyor. Messi oyun içerisinde adeta derslik bir performans sergiliyor. İki gün sonra kırk yaşından gün alacak bir oyuncunun bu kadar istekli ve kendini hazır tutması gerçekten takdirlik bir durum. Oyun içerisinde orta alana gelip, sıkışan oyunda kısa paslarla organizasyonu rahatlatması, arkadaşlarına top dağıtarak oyunu okuyan yapısı ve kalitesi onu izleyenlerin ne kadar şanslı olduklarını birkez daha gösteriyor. Üstelik de Arjantin'in attığı beş golü de o attı. Bunun dışında Fransa, Almanya, İspanya, Fildişi Sahilleri, Japonya, İngiltere, Fas, ABD, Mısır, Norveç, Yeşil Burun, Demokratik Kongo ve Kolombiya, Gana ve Senegal çok iyi durumda olan takımlar. Senegal'i sadece basit goller yemesinden dolayı eleştiriyorum ama oynadıkları takımlar kendinden epey güçlü oldukları için yine de oyun ve mücadele olarak geçer not alıyor. Elenirse birçok futbolsever üzülür çünkü elenmeyi hiç hak etmiyorlar.

2026 Dünya Kupası Afrika futbolunun biraz ilerleme gösterdiğini bize gösterdi. Afrika takımlarından en beğendiğim takımlar Fildişi Sahilleri ve Fas oldu. Futbol seviyelerini çok yukarı taşıdıklarını görüyoruz. Brezilya ve Almanya gibi takımlara karşı güzel bir mücadele örneği sergilediler. Bunun dışında yine Senegal'i tebrik etmek lazım, yukarıda da belirttiğim gibi çünkü zor bir grupta mücadele ediyorlar. Kendinden çok güçlü olan Fransa ve Norveç'e karşı iyi mücadele ettiler ve kaybetmelerine rağmen Irak maçını eğer kazanırlar ise üçüncülük kategorisinden yukarı çıkabilirler. Eğer çıkarlarsa başarılı olurlar diye düşünüyorum. Demokratik Kongo, Gana, Mısır ve  Cezayir'de çıkış yaptığını gördüğümüz takımlar oldu.

Yorum Yazın

Yazarın Diğer Yazıları