Milli takımımız Dünya Kupası'na grup maçları aşamasında Paraguay yenilgisi ile veda etti. Oyun olarak bir plâna ve sisteme sahip olamamanın, doğaçlama oyunun ve santraforsuz bir plân dahilinde oynamanın sonuçlarını yaşıyoruz.
Rakiplerimizin topla oynama yüzdeleri o kadar düşük ki, hem Avustralya hem de Paraguay yüzde 20 yi geçmeyen bir oyun oynuyor. Ancak bu takımların oyun plânı bu şekilde, bizim anlayamadığımız bunlar topu bize bırakınca, biz topa daha çok hakim olunca, kendimizi onlardan daha üstün sanıyoruz. Bunun böyle olmadığını oynadığımız iki maçta da gördük.
Milli takımımızın bir sisteme, plâna hatta plânlara ihtiyacı var, iki yada üç farklı takıma karşı oynayabilecek plân kurulmalı. Bu plânlara uyacak futbolcular bulunmalı hatta üretilmeli, yetiştirilmeli. Diyecek çok fazla birşey yok, yine de mücedele için en azından Dünya Kupası atmosferine katıldığımız için milli takımımıza şahsım adına teşekkür ediyorum. Çok çalışmalı, sistem oluşturmalı ve bu kaos futbolunu terkederek, önümüzdeki turnuvalara devam etmeliyiz. Buralarda sürekli olmalıyız, sürekli bu turnuvaların öncelikle müdavimleri olmalıyız. Sonra başka hayaller kurabiliriz ancak önceliğimiz sürekli buralara katılabiliyor olmak olmalı...
Yorum Yazın